blättan, blättan, blättan

Ok så här är det att jag fått ett uppdrag av dotter. Jag skall försöka förklara rubriken på hennes blogg www.saywhatnow.blogg.se vilket är samma som ovanstånde. Vart det kommer ifrån minns jag faktiskt inte men för familjen har det innebörden ungefär som ja,ja vad tjatigt. Alltså något någon av oss kan säga när man inte vill fortsätta diskussionen eller så. Klart som korvspad, eller?Alltså förekommer blättan, blättan, blättan ganska ofta hos oss emmellanåt :) Det är tex något jag skulle kunna säga när dotter kommer dragandes med hennes tjatiga nedräkning inför resan. hahaha Fast jag måste ju erkänna att jag brukar hjälpa henne hålla räkningen, tom jag börjar känna att det ska bli spännande....

Kommentarer
Postat av: anna

HAHAHA, världens bästa inlägg :D maha XD



Blättan,blättan,blättan på alla tråkiga människor här i världen som inte förstår detta XD hahah

2008-08-24 @ 21:42:35
URL: http://saywhanow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0