Dan före dan före dopparedan...

Ja ni nu är det snart jul, igen. I morgon är det stora handlardagen....julmaten och klappar. Ja, det är nästan så man blir trött bara man tänker på det....men samtidigt ska det bli kul. Och i morgon kommer Anna...och nej det är inte bara jag som längtar efter detta...Hennes syskon har inte träffat henne den i somras, och faktiskt så har hennes bror inte träffat henne sen förra julen....jösses, inte undra på han längtar efter syrran...:)

Ja, mycket annat händer ju så klart samtidigt...gårdagskvällen...ja om den återkommer jag...men märkligt var det!
I lördags hände den stora tilldragelsen i byn....elin och jag bar hem vår gran....med julgransfot på! ja, så snälla julgransförsäljare har vi här! Nu står den lång och ståtlig och mycket tät och lyser med NYA färgade lampor...ja, den gamla vilar i kartongen...Gröten är kokt och i kylen finns knäck och nougat. I morgon ska skinkan inhandlas och ugnsbakas precis som alltid förr...ischoklad och revbensspjäll ska också göras i morgon....Det kanske slutar med att jag slår in revbenen och steker julklappar.....


God Jul till Er Alla!


Kommentarer
Postat av: anna

hahha, slår inte revbenen du. det hade vatt ngt :) hehe

2009-12-22 @ 23:26:03
Postat av: Hannah

Åh nu vill vi ha julafton så vi kan gottas oss i all julmat! (o Revbenspjällen är för tusan det godaste på bordet!) :)



Till hela familjen Frykmalm: God Jul från mig Kram!

2009-12-23 @ 19:07:47
URL: http://hannahkarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0