Ledig lördag...

dagen före lucia. Idag står det julbak på schemat för hela slanten. Julskivorna är framplockade och rullar i radion. Tittade förbi blomsterhandeln för att fråga om granpriset iår.. ja som vanligt men i år ska jag minsann kosta på en lite dyrare kungsgran! Så nästa helg bär vi hem den elin och jag och sätter på Sten o Stanleys julskiva...Glada julafton nu är den här...vissa i familjen gillar inte just den familjetraditionen med den skivan men ack den ska spelas när jag klär granen så länge jag lever...haha och sen är jag ganska säker på att den kommer att ljuda ändå för mina kära barn är mer traditionsbundna än de vill erkänna...:) Lussedegen jäser och mormors gamla recept på pepparkakor väntar så nu rullar jag upp ärmarna och börjar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0