Svärfars födelsedag...7 oktober

Ja, just nu har jag ju ingen svärfar...men det hade jag en gång i tiden! Han är dessutom han som i familjen annars heter farfar...Så detta inlägg får bli en hyllning till denna man som var bland de bästa! tyvärr rycktes han bort när barnen var små och idag är det nog bara de två äldsta som har minnen av sin älskade farfar...Hur hyllar man då denna man?? Jo, givetvis genom att berätta en av de två roliga historier jag kan och minns...för farfar kunde berätta historier han...
Den ena historien är inte rumsren så jag får göra ett försök med den andra...

Cirkusen hade kommit till en by i värmland. Inför en fullsatt manege ville cirkusdirektören utmana publiken. Så han sa den som kan få elefanten att sätta sig ner får 500 kr...En modig man ur publiken steg ner och måtte en spark mot elefantens...ja pungpaketet. Elefanten satte sig givetvis!
Nästa dag hade cirkusen kommit till grannbyn och direktören som var lite snål tänkte och sa: den ur publiken som kan få elefanten att nicka ja en gång och skaka på huvudet en gång får 1000 kr....
Samme man reser sig ännu en gång och går fram till elefanten och säger: Känner du igen mig? Och elefanten nickade ja. Mannen frågade Ska jag göra om det...Och elefanten skakade på huvudet.....:)


Kommentarer
Postat av: anna

Jadu, det är en klassisk historia! En historia som jag/vi Frykmalmare MÅSTE föra vidare så långt det går! ;) Ja ohc givetvis HURRA för farfar!

2009-10-07 @ 19:10:23
URL: http://saywhatnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0