Outgrundliga är herrens vägar...

ja, lugn här kommer inget kristet budskap...kanske! Det som nu håller på att hända, vem hade trott det för fyra år sen...inte jag iallafall!

Jaha, vaknade klockan tre nu i natt och klarvaken...satte mig här för att läsa bloggar och sånt, ni vet. Eftersom dotterns blogg, http://saywhatnow.blogg.se ALLTID är den första bloggen jag läser, så kom jag inte så långt innan jag kände att jag måste skriva några rader...Och för er som inte orkar läsa ännu mer om mina barn, ja ni får helt enkelt hitta på något annat! Den unga kvinna som jag har lyckan att få ha som dotter och som skriver den blogg jag just hänvisade till, är helt fantastisk! Som ung sa Anna ofta: Jag är bäst! Men som fyra barns mamma försökte jag ju så klart få henne att se andra bra människor också...:) genom att svara Nej, du är lika bra som alla andra eller du är den bästa Anna som finns. Jag är så klart fortfarande fyrabarns mamma men jag kan säga att mina barn är bäst! Till den skaran inräknas några nära kamrater till dem också...annas hannah, tessans sara, kalles jimmy och elins rebecca.....
haha. Anna skriver någonting i sin blogg om att hon kanske inte visar sin uppskattning mot allt i livet som vi alla har att vara glada över...men jösses vad denna kvinna ger tillbaka! Anna! Du har alltid gett mer än du fått i livet! Men visst ska man vara tacksam!

Anna försökte för några år sen införa tre ord som familjens ledord...minns du anna?? De finns nedskrivna på en lapp som ligger i min låda där jag sparat särskilt speciella saker jag fått av barnen genom åren...ÄLSKA, GLÖMMA OCH FÖRLÅTA Ja, dessa ord dyker nog upp i mitt huvud flera gånger i veckan..och ja, jag försöker så gott jag kan! Alla har vi nog något som bara inte går att förlåta...Men som den analyserande människa som jag är så kanske man ibland kan förstå varför vissa människor gör som de gör...

Ja detta inlägg skulle kunna bli hur långt som helst över mina minnen som jag har hittills över allt anna gett...Ett av de första, nja kanske inte första men för en massa år sen när hon var...ja kanske fem..började hon på förskola några timmar varje dag huvudsakligen för att hon skulle träffa andra barn, vi bodde på den tiden ute på landet relativt isolerat utan grannar och andra barn. Till förskolan åkte Anna taxi och till taxin var det en bit att gå som jag eller hennes far följde henne varje morgon. Denna väg vi hade att gå var aldrig långsam för Anna hade ALLTID något att prata om! Ja, alltså för er som tycker att anna pratar mycket nu...ni ska veta att hon nästan är tyst idag mot vad hon pratade i den åldern...men alltså redan då gav hon av sig själv och sina funderingar!

SÅ ANNA JAG ÄR TACKSAM ÖVER ATT FÅ VARA DIN OCH DINA SYSKONS MAMMA! UTAN ER HADE LIVET INTE VARIT VÄRT NÅGONTING! TACK!

KRAM MAMMA

Kommentarer
Postat av: anna

Alltså mamma, jag ÄR FORTAFARDNE BÄST! Har alltid varit och kommer ALLTID att vara! :) Och dessutom pratar ALLA barn i den åldern minst lika mcyket som jag gjorde. Hannah, (flickan som jag tar hand om) hon är 4 år, och pratar alldeles för bedrövligt mycket hon med :P Förstår inte hur ni orkar med pratkvarnar(!?) :D Ibland får jag be hannah att vara tyst en stund haha.



Och det absolut bästa orden som finns kommer alltid att vara: "ÄLSKA, GLÖMMA OCH FÖRLÅTA!"



JAG UPPSKATTAR DIG! <3

2009-09-18 @ 21:03:15
URL: http://saywhatnow.blogg.se/
Postat av: hannah

o anneli det var en väldans vacker text! det trillade en liten tår :) hoppas allt är bra med er i sösdala så ses vi på lördag kram

2009-09-19 @ 03:37:10
URL: http://hannahkarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0