Varför skäms jag??

Egentligen borde jag kanske inte sätta frågetecken, för jag vet! Det som håller på att hända är i allas ögon inte rumsrent...Men se jag kämpar med näbbar och klor att inte springa in för hårt....Och alla ni som vet vad jag pratar om vet också hur himmelens lätt det är att släppa taget och rusa in hårt som fan.... Idag var det nära....jag har bestämt mig för att försöka jobba så det gör jag, men på eftermiddagen när jag kom hem så tänkte jag att jag minsann inte skulle ha maten klar när sonen kom hem från jobbet, för varför egentligen?? Och jag visste ju vad han skulle säga vilket han också gjorde, kanske skojade han men i mitt läge var det det värsta han kunde säga....-Va, är inte maten klar?? Har du inte gjort någon mat? Va, fan....

Jag la mig i sängen och grät....fick vila en stund men under den korta stunden hann jag fundera på om jag någonsin skulle stiga upp igen.... Hur ska man förklara för folk varför man är ledsen, när man inte vet själv??

Jag har det bra, älskar min man och mina barn, ja hela familjen och alla mina vänner. Har ett bra jobb och ja kort sagt jag har det bättre än på länge men min doktor sa, så mycket som har hänt dig det sista året så är det inte konstigt och du nu får en smäll...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå gumman!

Men du vet att det är okej att må skit. Man ska inte skämmas alls. Ju mer du accepterar och tar till dig att du mår skit, säger till folk att du är inte okej just nu så blir det lättare att hantera.

"Vem ska tröstar Knyttet?" brukar jag tänka när det är väääldigt synd om mig. Då jag har gett av mig själv till alla. Och inte alltid man får så mycket tillbaka.

Nerverna ligger utanpå kroppen.

En bra sak är att gå och prata med någon. Det behöver inte bli många gånger alls.

Må! Både dåligt och mindre bra, det är helt okej.

Massa kramar!!

2010-08-18 @ 20:47:33
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0