Dagen idag....

Ja den har väl framförallt varit lång men ganska bra. Har fått gjort vad som var tänkt så när som på några plantor som vill komma i jorden. Annars har jag läst en hel del och funderat över mitt liv som debattör....haha Ja det låter kanske konstigt men jag gillar att skriva och väcka en tanke. Nu precis som när jag var tolv år hemma i Karlstad och skrev min första insändare som handlade om att vi inte ville ha affärer på Gräsdalen, men ja senare började det byggas och idag känner jag knappt igen mig när jag kommer hem. Men jag var med och väckte opinion!

Så här efter valet så är tidningarna fulla med budgetförslag, ledamöter som inte fullgör sitt arbete osv. Då jag arbetar inom äldrevården så är socialförsäkringarna kanske ett av de mest spännande områdena. Vi fick ju efter valet en ny minister i socialförsäkringsminister Ulf Kristersson och en del trodde kanske att vi nu skulle få se på förbättringar för alla sjuka i vårt land. Men i dagens Sydsvenskan går det att läsa att visst skulle man se över reglerna där folket kommer i kläm men gränsen är en viktig del i reformen och citat: Det är ett ofog i svensk socialpolitik att vi aldrig vill sätta ner foten och säga att man kommit till den tid då det är dags att fatta ett beslut. slut citat

Vad menar karln? Ska man efter en sjukdomsperiod spotta i näven och bli frisk trots att man fortfarande är sjuk???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0