En söndag i mitten av oktober

I morse när jag steg upp alldeles för tidigt var det -6.5 grader ute, så gissa om jag kom kvickt till jobbet. Ja det går väl ganska bra att jobba, jag hinner inte riktigt i den takt jag skulle vilja men det kommer väl. Och så blir jag så väldans trött annars funkar det bra. Lagom till dagens lunch fick jag gå hem eftersom jag jobbar halvtid. Där hemma blev det macka med dotter och man. Jag bakade nämligen smörgåsbullar i går. Allt enligt Kajsa Wargs metoder, man tager vad man haver! Så jäst, smält margarin, salt, socker, mjölk, linfrö, fiberhavregryn och vetemjöl äkte ner i bunken. Efter jäsningen så knådades små bullar som uppskattades mycket där hemma!

Eftersom jag är trött idag har jag kanske ingen klok avslutning men kan konstatera att neutrala Sverige har mist en soldat i Afghanistan....

Och i dagens Sydsvenskan kan man läsa att det fortfarande finns frågetecken kring Anna Lindhs död, varför hon inte fick rätt vård osv. Sju årsdagen har nyss passerat sen Sverige drabbades av detta illdåd, mördaren är dömd och Anna Lindh är saknad av många, men oavsett vad får vi inte henne tillbaka och att börja rota i dessa saker drabbar bara hennes anhöriga. Och inte finns det någon som undrar varför min far dog för tio år sen, utom jag och min syster??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0