Onsdag mitt i veckan!

Den 20 oktober skriver vi i dagens datum. Min son Kalle, döpt till Karl-Kristian fyller 23 idag! Ja det förstår väl de flesta att Karl-Kristian blev ganska snabbt Kalle eftersom det är lättare att ropa på Kalle....Namnet fick han efter sin farfar som var född i vårt grannland, Norge.

Dagen idag har inneburit fart och fläng hela dagen så att jag för en stund sen somnade soffa är inget konstigt. Det började med frukost vid sju med dottern, därefter följde jag med henne till skolan för att hämta trombonen. Hem och ut med hunden, väl inne väntade disken. Sen var det minsann dags att åka till stan för att inhandla present till sonen. Nåja det var ju ett helt företag, vet ni hur mycket man ska veta för att kunna handla akvariefiskar? Nej, det hade jag ingen aning om så det blev ett presentkort så får han lösa problemet själv. Tårtan var betydligt lättare.... Sen hem till byn igen, hem till sonen, kränga tårta och kaffe! Iväg till affären för att proviantera, hem med varorna, elda i pannan och iväg till bussen. Mot stan för att avlämna trombon till dottern sen på tåget mot Lund. PUH!!!!!!!!! Nu ska jag snart krypa i kojs!

Pratade med mellandottern idag, som befinner sig i Egypten, 45 grader varmt, man kan inte gå ut.....

Och i Sverige börjar snön komma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0