Varför bloggar jag?

Ja, det är den tanke jag har denna lördagsmorgon i slutet av oktober. Det började ju för några år sen för att hålla dottern uppdaterad om familjens liv, då hon begav sig till England för att jobba. Nu har hon varit hemma ett par månader men begett sig till Egypten för att jobba och jag är inte säker på att hennes möjligheter att läsa mors blogg är så stora där borta i arab-land. Nåja, min tanke är iallafall att dela med mig av vardagliga saker, lite politik emellanåt eftersom jag fått en tanke att agera debattör. Ska du bli journalist, mamma? frågade den yngsta. Nä, kanske är jag lite för gammal för att byta karriär igen men det skrivna ordet har alltid intresserat mig ända sen jag i tio årsåldern sträckläste Laura Ingalls Wilders Lilla huset på prärien.

En annan tanke jag har är hur jag ska få många läsare? Nja, för det krävs bra, intressanta inlägg för det första. Sen kommer nog det andra av sig självt så småningom. En del av oss bloggare raggar ju läsare på lite speciella sätt men nja, det är ju upp till var och en.

Så vad står på programmet idag? Ja, mannen steg upp tidigt för en tysklandsresa så jag ska ägna mig lite åt hushållsarbete, sen till.....absolut vad jag vill för stunden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0