Depression...

är för mig ett ord med negativ klang...men nu finns det och det är en sjukdom som kan drabba vem som helst. Kalla det hjärnstress eller utbrändhet eller vad du vill, men det finns och är kanske vanligare än vad man tror. Idag har jag träffat en läkare som var mycket duktig och det säger jag inte bara därför att han brydde sig om mig utan att han faktiskt såg saker utan att jag behövde säga att så här är det, utan han lyssnade, iakttog mig och konstaterade att så här är det. Det kanske inte är så märkvärdigt men för mig i denna situation jag nu är så är det en befrielse, han gav mig ett papper på att det faktiskt var ok att må som jag gör. Så nu ska jag vila mig frisk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0