10 augusti

Semestervecka nummer två börjar närma sig sitt slut, dagvill är jag men de säger det är torsdag...Har iallafall färdigt med min semester vilket är både skönt och trevligt! Så till den 29 denna månad får jag vakna när och hur jag vill....Veckans projekt är att städa källaren och till min käre sambos lycka så har mycket hamnat i slänghögen! När jag flyttade sist så flyttade vi förråden som de var så jösses vad skit jag kastar! jag tänker mitt i röran på min goa svåger...Varför? Jo. för en massa år sen, snart trettio...skulle vi flytta från mitt föräldrahem till ett nybyggt område på andra sidan Karlstad. Familjen hade haft samma adress på Gruvlyckan i ca tjugo år så vi hade ett normalt källarförråd och två extra lite mindre...Flera år efter rensningen kunde mor sakna saker och fråga efter dem, svaret blev alltid det slängdes i flytten, eftersom min käre svåger slängde allt...hahahaha
VAd har jag mer att förtälja?? ja säkert en massa, men iallafall så har jag bestämt att inte prata om sånt som är jobbigt som hälsan och sånt, men kära ni det betyder inte att allt är ok! Men som min goa arbetskamrat en gång skrev man är som blommor, vissa dagar känner man sig som en nyutsprungen ros andra dagar som en vissen tistel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0