27 augusti 2011

Ja, dagens datum som rubrik är kanske inte så kul, och till alldeles nyss funderade jag på en annan, acceptans. Men det slog mig att detta datum faktiskt är ganska viktigt för mig. men till det kommer jag om en stund. Gårdagen innebar födelsedag igen...:) och en väldigt trevlig sådan. Sen en del år tillbaka delar jag min födelsedag med vetskapen om att min lilla mormor lämnade oss på denna dag, men igår vägde en glad nyhet upp det när min systerdotter äntligen efter hårt slit blev färdig advokat! Grattis till henne!

Så vad är det då med denna dag? Jo mina vänner idag för ett år sen var den dagen jag gick in i väggen som man säger. Jag minns den så väl, precis som det vore igår. Och allt arbete som det medförde och som jag faktiskt klarade galant! Och jag har faktiskt ingen oro över att hamna där igen även om jag har sviter efter det vissa dagar men det har jag lärt mig att leva med, och det får jag helt enkelt ta.
Jag har lärt mig en massa under detta år men har fortfarande en del att lära. Därav den andra rubriken för dagen, acceptans. Ibland måste man bara acceptera att vissa saker är som de är och göra det bästa av dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0