Ett nytt avstamp!

Idag var dagen jag väntat på hela sommaren! Varför? Jo, när jag dagen före midsommar var hos min läkare så hittade han ett blåsljud på hjärtat. Detta var första gången man hört detta så det skickades en remiss för ultraljud av hjärtat omgående. Men som sjukvården är så är väntetiden minst två månader, oturligt det kom under sommarsemestern kanske men idag var alltså dagen! Så in på sjukhuset, orolig och spänd, togs emot av en sköterska som såklart gör detta varje dag, men de ska nog inte glömma vår rädsla...Men överläkaren var lugn och visade tydligt sin kunskap, så det var bra. Nu fanns det inga allvarliga fel och blåsljudet är litet och inget att bekymra sig för! Härligt! Så än en gång börjar jag om men jag ska fortsätta den inslagna vägen med positivism, det är så oerhört viktigt!

En sak jag börjat kanske med lite mer nu, är att faktiskt dokumentera dagen, men det föll inte så väl ut....har bara några få bilder på folk i familjen som inte vill vara med på bild...Illa! Men jag ger mig inte så lätt!

För mig är det en ständig kamp att inte dra till mig dåliga energier, jag har alltid varit den som lyssnat och försökt lösa andras problem och det kommer jag ju såklart fortsätta med, för det är mitt kall i livet. Men min uppgift som jag ser det är nu att få andra att se positiva möjligheter istället för att jag själv ska må dåligt på deras bekostnad. kanske är detta en massa ludd som är svårt att förstå, men jag fattar det lovar jag! Till min hjälp för att ha det bra och inte trilla ner i deppighet har jag utsett några, utan att de vet om det i och för sig....men där finns jobbarkompisen som har en oerhört fin blogg http://happy-charlotte.blogspot.com, där finns mina nära vänner som jag har i det närmaste daglig kontakt med, där finns min nyaste vän på fb som faktiskt är en av de äldsta vänner från barndomen, och där finns familjen och där finns min vän Boel som alltid i alla väder hjälper mig på alla sätt. Sen suger jag in allt annat bra också :)

I eftermiddags gick vi ut på promenad jag, mannen och hunden. Jag måste få upp flåset innan jobbet börjar, fast det behöver mannen och hunden också! tack alla för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag gillar din blogg oxå!! Länkkärlek kallas det visst. KRAM

2011-08-19 @ 10:48:44
URL: http://happy-charlotte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0