Sista lördagen innan skolan börjar...

Dagen idag har innburit besök på kommunens nyaste skola men ändå en av de äldre. Nyinvigning av Västerskolan i Hässleholm. En mycket fin skola, byggd helt enligt vad behovet är. Efter en trevlig stund där gjordes ett snabbt besök på festivalen i Hässleholm....jösses vad jag tycker illa om såna arrangemang! Varför? Ja, inte vet jag för marknader brukar vara roligt. Men vad gör man inte för andra familjemedlemmar....Ja, jag tycker väl inte om städer kanske, jag trivs i min lilla by på min egen kammare men samtidigt är det skönt ibland att komma till en stor stad där ingen vet vem man är...och framförallt är det ingen som bryr sig vad man gör. Men mentaliteten i en liten by är ju inte alldeles enkel heller, vad jag saknar hemifrån Värmland är som bekant en del, men främst spontaniteten. Har värmlänningarna lust att hälsa på en kompis över en kopp, ja då gör man det, här är allt så invecklat...är man hemma? passar det? stör man? Ett tydligt eempel på det kan vara för någon timme sen när min dotter var på väg in i duschen så knackade det på dörren, utanför stod en....kompis...eller ja...men poängen är Elins kommentar...VArför kommer han NU? Och jag snabbt kontrade med Varför inte??????????? Hahaha ja, mycket rullar och bubblar i detta huvud som vanligt men vad gör det om hundra år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0