Aprilväder i maj....

I morse när jag gick till jobbet var det -3.3 grader ute. Våren kom visst av sig en aning. Om mindre än två veckor som ska Elin konfirmeras...Min lilla plutta...Det fick mig att tänka på min egen konfirmation för ja...ganska länge sen i början av åttiotalet...orkar inte ens räkna ut vilket år det var. Kanske någon konfirmandvän kan berätta? Nåväl, jag tänkte på den gången vi gick och läste i Västerstrandskyrkan i Karlstad för en nyexaminerad präst. Denna kvinnliga präst mötte jag i höstas när vi besökte en gudstjänst i min hemstad då Elin har haft som uppdrag att gå på gudstjänster. Prästen såg liten o gammal ut....måste ju betyda att jag också blivit gammal! Ibland känner jag mig som den där tonåringen eller nyblivna mamman precis som tiden stått still...Men nej, det har den ju inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0