Livet går vidare....

Ja mina vänner, få ord har kommit från mig på denna min fina blogg. Och kanske kommer ni inte att tro anledningen men jag lovar er det är sant! Jag har sen en ganska lång tid tillbaka drabbats av en antidata period. jaha, vad kan jag nu mena med detta? Jo det har tagit emot att sitta framför skärmen helt enkelt. När jag haft mina depressionsperioder så har datorn varit ett bra hjälpmedel men nu har jag bara känt en sorts avsmak.. knepigt, JA! Men som vanligt har det bubblat på en massa hos denna svensk, så nu hoppas jag att iallafall bloggandet har vuxit fram igen! En bra sak jag gjort under den senaste tiden är att jag börjat jobba ideellt för kvinnojouren i Hässleholm! Ett givande arbete på många sätt. Som mor har man kanske alltid ett viss mått av att behöva känna sig behövd, och det känner jag verkligen i det jobbet! På mitt ordinarie arbete är det väl mer eller mindre som vanligt. Vi funderar mycket på nytt schema och på varför vi har som kanske enda hem i kommunen ensamarbete. Nu hörde jag att facket inte räknar det som ensamarbete fast vi jobbar endast en anställd på var avdelning under långa perioder, dessutom får vi inte lämna avdelningen. Vad gör man då när man kanske har en boende som har lift som hjälpmedel och de får man inte ta själv?? Ja, jag fattar inte det riktigt måste jag säga. 

Här hemma har vi gått igenom en ganska rörig period som tärt på många sätt och vis men jag hoppas att vi är igenom nu! Om fem månader åker Elin till Usa på ett utbytesår........ Jaja jag vet jag sa ja ett svagt ögonblick så nu är det bara att bita i det sura äpplet och hoppas året går rekordsnabbt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0