Utbildning!

Satte mig på skolbänken igen, ja bara för två dagar men iallafall! Handledarutbildning, så att jag ska kunna ta emot elever på bästa sätt på jobbet! Måste säga att det är intressant! Försökte lägga små saker på minnet som skulle kunna bli ledord i bloggen, men orkar jag hämta minneslappen? En av de sakerna som satte sig bäst var kanske läraren som erkände ganska kvickt att hon hade sin Iphone i bhn om vi nu undrade varför hon hade ett större bröst...hahaha Nåja, skämt åsido så minns jag ju lite viktiga saker med. T ex hur viktigt det är att vi visar vår arbetsplats viktig och att vi faktiskt visar att vi är stolta över vår yrkesval!

Två bra talessätt fick vi också med oss som jag här delar:

Man får inte en andra chans att göra ett första intryck


Berätta för mig och jag glömmer
Visa för mig och jag kommer ihåg
Låt mig göra det och jag lär mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0