Oväntade rektioner!

Jag ska måla hela världen lilla mamma....Minns ni  schlagern från 70-talet? Lyssnade nyss på den. Jag brukade sjunga den som liten flicka till min älskade mamma...
 
Jag avslutade nyss en skrivarcirkel. En liten spontan anmälan i slutet av augusti som visade sig vara ett lyckokast! Den sista gången skulle vi skriva första kapitket på den där boken vi alltid velat skriva. Är det konstigt att det blev att kapitel på mina memoarer?? Vi bär med oss så mycket som vi kanske inte har bearbetat och som måste ut i ljuset. Medans jag skrev blev jag mer och mer förvånad över hur en del saker blev så klara för mig...En mycket märklig upplevelse! Men det får nog bli mitt projekt med memoarerna. En gång i framtiden kanske det kommer efterlevande som undrar varför de är som de är och vad de fått med sig av oss.
 
Min mamma betydde så mycket för mig och gör fortfarande, i texten till den gamla schlagern finns strofen, om det regnar och är grått det gör detsamma du ska ändå solsken i ditt fönster ha, jag hoppas hon har solsken i sitt fönster där i sin himmel och tittar ner över oss med välbehag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0