Hänt i veckan.....

Jag har landat, tror jag. Det mesta är på plats och vardagen börjar fungera igen, fast lite bättre känns det som.
Vad har nu hänt i veckan? Ja allt och inget känns det som, veckan började med kvällsarbete tillsammans med fina Anna Sundgren. Utan henne den kvällen hade nog lugnet inte lagt sig.....Tisdag ledig betydde kvinnojouren <3. Har inte varit där på två veckor så det var skönt att vara tillbaka :) Onsdag var det morgon arbete och berättarafton tillsammans med bästa Boel. Och vilken berättare sen! Annika Östberg....Jag har länge velat lyssna till denna kvinna och det var minst lika bra som jag hade förväntat mig. Jag liksom många med mig funderade över varför man alltid hade nåt att gnälla över....Torsdag morgon var det åter dags att leta sig upp mot Kristianstad igen :) Tidiga morgonar i kombination med sena kvällar är kanske inte rätt melodi men jag sover bra på tågen :)
 
Mycket fascinerar mig i storstaden. Lugnet, sorlet, stoltheten över deras stad eller kanske vår stad. Servicen, missar man bussen kommer det snart en igen. Jag är övertygad att jag gjort rätt val. Jag hittar tillbaka till de bitarna som var bra sist jag bodde här och jag hittar tillbaka till vänner som funnits i denna del av landskapet. Jag har fått närmare till min syster och jag kan lätt hoppa av tåget till mina vänner och barn som finns i den by som tidigare var mitt hem.
 
Lagom trött ska jag snart leta upp kudden... i morgon kväll vankas det kinamat med fina goa vänner från förr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0