Dimman över Hyllie

För att jag ska kunna komma ihåg alla ord och fina uppslag till min fina blogg använder jag mig av anteckningsmöjligheten i mobilen. Där är ganska fullt nu så det är väl dags att skriva lite kanske.
 
Dagens rubrik var precis vad jag upplevde en morgon när jag skulle gå ner till Hyllie för att ta tåget norrut. En tjock dimma över Malmös nya stadsdel. Jag såg knappa metern framför mig, lite läskigt men samtidigt spännande. Ja, jag vet det låter konstigt men dimman är kanske en slags vägledning, hittar du i dimman hittar du också vägen du ska gå i livet. Ibland händer det saker man långt långt senare förstår varför just den prövningen kom. Idag har varit en sån dag, men min erfarenhet i min egen dimma gjorde att jag kunde behålla mitt lugn och finnas för den som istället behövde det.
 
En annan morgon på väg mot Hyllievång som det faktiskt heter så gick jag och luktade. Inte på blommorna för de hade ännu inte kommit utan på havslukten. Bara någon kilometer ifrån mig var Sveriges tredje största stads centrum men lukten av hav och tång tog överhanden över billjud och allt annat som hör en storstad till.
 
Samma eftermiddag konstaterade min dotter att det var ganska varmt ute, -Mamma, snart kommer allt det där vi inte tycker om....myggor och getingar.
 
Välkommen sommaren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0