Tjockare än vatten

För några dagar sen hittade jag i min svt app en serie jag helt missat på tv. Alla tio avsnitt hade gått men jag började nöglo som vi hade sagt hemma i värmland.

Serien handlar om tre syskon som motviligt tvingas driva ett pensionat.
Jag drogs till serien som den serienörd jag är. En av bröderna får veta att dottern vill flytta till mamma. Alla som har barn och som flyttat hemifrån känner igen sig i hans tankar. Även jag, jag har fyra barn som jag älskar över allt annat. De gånger barnen flyttar känner man sig som det är ett nytt kapitel. Kanske killen i serien kände sig värdelös men jag lovar att det går över till nåt bättre. Killen sa: Det är jag som måste växa upp, kloka ord.

Mycket har hänt de senaste dagarna, närheten till min mor är påtaglig och jag kan inte låta bli att undra vad hon hade sagt. Förmodligen inte så mycket för hon var och är väl den enda som någonsin älskat mig ovillkorslöst.

Jag vill inte ha diskussionen öppet, två människor har att göra med det som hänt inga andra. Men en vän sa till mig, du måste ha rätt att försvara dig. Nåja, jag hittar vägen fram iallafall. Så i morgon är det måndag, ny vecka som bjuder på det mesta. Lite jobb, lite mys och avslutas i Jönköping och SKRs årsmöte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0