Första veckan efter semestern som inte var någon semester

Söndag idag, helgen har varit bra! Ledig och hemma nästa hela helgen, vilket är bra gjort för att vara mig. Jaha och varför då då? Nja, jag har något inte varit hemma så mycket sen jag flyttade hit. Jag har farit och flängt, ofta för någon annans skull. Men möten med människor är kul så jag gör det gärna! Tankarna går på högspinn just nu, men inget negativt. Snarare tvärtom, denna veckan har jag fått ett lugn som nästan inte går att beskriva. Ja visst har det funnits små korta oros stunder men inte många eller långa. Kan tyckas som inget för en del men för mig som de senaste åren levt med ständig oro är känslan obeskrivlig, ja nästan så jag gråter när jag tänker på den....Att för första gången på kanske 15 år plötsligt få tänka och säga och DESSUTOM veta att det är sant, att det blir bra, den känslan är obeskrivlig.
 
Igår morse funderade jag på vad jag skulle hitta på, kom på jag gör ingenting. Den tanken varade typ fyra minuter. Sen var jag på väg till Älmhult och Ikea. För när Fru Sundgren kallar ja då kommer man :-) Härliga timmar!
Idag har jag gjort sånt där som man måste få undan, vilket är skönt. Vikt tvätt, skrivit protokoll och bakat bullar :-) Länge sen sist, men så gott. Fick order att inte provsmaka alla :) så 40 stycken åkte in i frysen i väntan på bättre tider!
I morgon är det ny vecka och jobbet väntar. Blir en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0