Dagen idag...

har bjudit på arbete...och ett besök hos släktens äldsta dam....en pigg för sin ålder 90-åring som bjöd på egenhändigt bakade kakor...min syster hade köpt med en kaka eftersom vi inte ville att vårt besök skulle medföra extra arbete för denna goa tant...Men se den kakan åkte i frysen med orden ni kanske får den nästa gång ni kommer...Hoppas man får vara så pigg om man blir så gammal....Sen berättade min syster att hon ska börja släktforska så detta ska vi nu hjälpas åt med...Hon berättade att vår mormor som ju var född skåning en gång i tiden arbetat på en gård här i den byn där jag nu bor! Skojigt! Så nu har min syster givit mig uppdraget att hitta denna gård....Hm....får väl fråga tanterna på jobbet...hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0