Sista semesterveckan

Sommarvädret har äntligen kommit! Men idag då stranden kanske borde få ett besök så känner vi inte för att gå ut, så då låter vi bli....:). I morgon har jag varit farmor i en vecka, en ny roll som jag försöker lära mig. Som vanligt vill jag så mycket och som vanligt tror jag en massa men jag lär mig. Jag får god hjälp av omgivningens mor och farmödrar. Det var någon som sa att det är livets efterrätt, men när jag berättade det för min Elin så tyckte hon att orden livets efterrätt lät precis som det var slut när barnbarnen kom så jag tänker det kanske kan vara livet krydda eller kanske topping....ni vet det där goda på glassen. Lilla Melanie och jag har ett band som ingen kan ta ifrån oss, så är det.
 
För tre veckor sen när semestern började gjorde jag en plan på vad jag ville göra, idag trodde jag det var en massa kvar men nej det var inte så farligt med närmare eftertanke. Jag hinner beta av listan på mina lediga dagar innan sommaren övergår i höst. Jo ni läste rätt, mina lediga dagar. jag har igår skrivit in mitt schema och om man bortser från de tre första veckorna så finns det tomma dagar som jag streckat...det ni! jag måste nog det, jag tror nämligen att mitt problem med att hålla järnet hänger ihop med att jag glömmer äta ordentligt när det blir mycket omkring....
Men jag har en vän som lovat påminna mig så det ska gå bra :)
 
Medans jag nu funderar på att baka nåt, har bestämt mig för att bli en bakande farmor så vill jag avsluta med att jag faktiskt längtar efter att börja jobba igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0