Hållplats Lindeborgsgatan kl 05.01

Skyndar till busshållplatsen. Första bussen för dagen kommer snart och jag måste med. Brukar alltid vara ensam i denna arla morgonstund men vad händer idag? Det står redan en och väntar....närmar mig sakta, ser snart att det är en busschaufför. Puh! Känner mig genast trygg när han dessutom hälsar god morgon. Men vad nu? Där kommer en till.... Jaja jag är ju inte ensam. Det är ännu en busschaufför. Där kommer 7an 5.01. På bussen men vad är nu detta. Ännu fler än vanligt! Två män diskuterar fotbollen...stiger som vanligt av vid smedjegatan, tar tidningarna och skyndar ner i tunneln. Bort till vanliga läget så jag kommer i rätt vagn. Men vart är hon?? Damen jag kallar vanderskan... Hon går runt, runt, runt på perrongen. Vänder mig om och får syn på henne. Hon är sen! Vad ska det bli av denna dag??? Ja, så här vid slutet konstaterar jag att jag fortsätter simma. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0