Dagar att minnas

Igår var en sån dag! På stora torget i Kristianstad kom två oerhört trevliga människor fram till mig och sa: nu är det så här att du ska ta på dig denna tröja och följa med oss. Med ögonbindel på blev jag sen överlämnad till två kära kamrater från jobbet som ordnat så att jag minsann inte skulle jobba denna dag. Med en burk i min hand var det så att jag skulle få ihop till brödfödan. Tur lönen kommer av sig själv kan man säga... Så småningom gick färden söderut med de lila tågen. Som tur var slapp jag gå av innan Malmö med min slöja och trollstav. På centralen slöt mina fina flickor upp, döttrar, svärdotter, bästa vän och syster upp. Jag är så glad ni alla var med! Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0