Livet här och nu

För över 20 år sen började jag åka buss i Höörs kommun, nu gör jag det igen. Då liksom nu är det i stort sett samma chaufförer som kör, en del mer gråare än andra. Under årens lopp har en del av dem kört mig och barnen ofta så nu efter några års bortovaro tar man bara upp tråden där man lämnade den. Det händer en del under åren sa han till mig idag den trevlige chauffören, men det är väl både på gott och ont sa han sen? Utan att då veta att han slog huvudet på spiken fullständigt kunde jag inte låta bli att känna tillit till honom på ett sätt. Han känner mig tänkte jag, sen pratade vi om barnen hela resan till det var dags att lämna för mig. Hur gammal är nu lilltjejen? Henne vi skjutsade till skolan? Jo du hon fyller 18 i december sa jag och genast utan att säga det kände vi båda hur åren trillar förbi. Alla blir äldre men inte vi.... Han frågade om sonen, ja jag är farmor också sa jag, usch vad gammalt det lät säger han då :) haha
 
När jag sen stigit av och gått en bit på min promenad får jag syn på en bil lite längre fram som stannar och backar mot mig, det är min hyresvärd, vill du ha skjuts? JA tack det säger man inte nej tack till! Snälla människor gör min dag <3
Men innan dess firade jag min dag med att köpa en kycklingwrap jag inte orkade äta upp....Mannen i kiosken sa, men du jag kan slå in den så kan du ha den till kvällsmat! så nu ska jag sätta tänderna i den!
 
Till sist ett Stort tack till mina arbetskamrater och vänner ( den klick jag kan väcka mitt i natten) Jag älskar er alla!  Denna dag har fått mig att få tillbaka lite tro på mig själv och på att jag inte är så dålig som ibland görs gällande. Allt är inte svart och vitt utan också gult, blått och grönt. Saker och ting händer av en anledning man ska bara komma på vilken. Jag har haft stor sorg i mitt hjärta den senaste tiden, jag har varit nere och vänt många gånger. En del av mina älskade vänner får ta mer än andra och jag kan förvånas av er styrka! Men ni vet också att jag skulle inte tveka en sekund om ni behöver mig.
 
I morgon är det valborg, skall inte fira tänkte jag i morse, Nu är jag bjuden till bålet och dessutom får jag en korv! Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0