Blandad kompott!

Semestern har anlänt! Och med den önskan att få göra allt det där man drömmer om. Men skillnaden iår är att nu gör jag vad jag vill när jag vill! Brytpunkten kom för några veckor sen och jag lovar er den upplevelsen är det bästa jag varit med om! Nästan bättre än sex....
 
Mycket bubblar som vanligt i huvudet men nu är det mesta roliga tankar och inga tankar som hindrar. Den sista veckan har jag funderat på vad nästa karriärsteg ska bli. För inte ska man hålla på med samma sak i hela livet? Det var faktiskt en boende på mitt jobb som födde denna tanke just denna gången. Men semesterdagarna ska ge mig lite svar på den frågan.
 
Många av mina närmaste har det tufft nu på olika sätt, en del kan jag hjälpa med råd, andra vet inte ens jag vad jag ska säga till även om jag borde vara expert på området. För nu när jag mår så bra vill jag ju att alla andra ska det också :) Men nåde den som gör mina vänner illa.... 
 
Ni som känner mig vet att jag har åsikter om det mesta, den sista veckan har jag stött på människor i olika situationer som ser ner på andra. Det gör mig arg! Livet är inte lika lätt för alla. Respekt är ett ord som borde finnas med i allas tankar. Sen älskar jag inte alla, några få i denna värld har sårat mig så svårt att det finns en och annan hatkänsla. Men jag ser inte ner på dessa bara för att de inte har min tur i livet. Jag försöker genomskåda och lära mig se de som verkligen är i behov av hjälp, nu tänker jag mest på alla tiggare man ser i var och varannan stad. Den som kommer körandes i en mercedes för att sen sitta på gatan och tigga den borde ha en spark i röven! Men man kan alltid förvissa sig om vem som är i särskilt behov det tror jag.
 
Nähä, nuså visar klockan att det är dags för andra äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0