Jag är ingen expert men jag vet vad jag vill

En något diffus rubrik jag vet. Men huvudet är fullt på oss bloggare på allt vad vi vill blogga om och så ska man försöka få in allt i samma rubrik.
 
Jag är så trött på människor som försöker sko sig på andras godhet. Hur kan man? Med ett falskt ansikte visar man sen hur synd det är om en, fast man sekunden innan gjort någon annan sårad eller ledsen.... Ser det på många håll och det gör mig lika förbannad var gång.
 
Precis som många andra har jag varit med om mycket i livet. Många gånger har jag blivit ledsen, som första gången man blev dumpad på riktigt, jösses jag minns det än fast det är 30 år sen. Sen dess har jag haft några partners, de flesta fina män på många vis. Sen har det funnits ett och annat rötägg men det har iallafall gett mig erfarenheter.  Dessa ägg har på ett eller annat sätt uttnjyttjat mig. Varför? ja, förmodligen för min godhet kanske. Jag är snäll så jag är dum mot mig själv ibland. För någon vecka sen var det en SD-politiker som stack ut hakan, sen var det plötsligt semester. Jag skulle vilja fråga henne, Vart och hur skulle jag gått när jag stod där med mannens händer runt min hals? Enligt denna dam är det ju bara att gå....
 
Sen finns det den kategorin av partners som man skulle göra vad som helst för. Man vänder ut och in på sig själv. Man vet hur den andre mår men man kanske inte alltid kan göra nåt åt det, då mår man dåligt själv.
 
Sen finns de dem som inte uppskattar det man har, tar den andre för givet. Gör aldrig det, för man vet inte hur länge man har det kvar. Visa din uppskattning, ta 1 minut av din tid och fråga hur mår du? Ta en minut av din tid och tala om för den du älskar att du älskar henne/honom. Ring din gamla mamma, ta reda på hur hon mår. Visa dina barn att du finns dygnet runt. Glöm inte de där närmaste vännerna, de där du räknar till familjen.
 
Jag vet de finns de som tror jag har fölorat några den senaste tiden, nej jag har vunnit en klick vänner som skulle göra allt för mig och jag hoppas jag hinner med er alla, jag försöker iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0