Komplimanger, grillad korv och fina människor

Jag fick en komplimang idag. Du som bloggar så bra, kan du inte blogga om det vi ser nu? Jo så klart kan jag det! Lite för att spinna vidare på gårdagens tema om folket på bänken. 
 
Min vän och jag gynnar nämligen stadsmissionen med att luncha där ibland, ja så klart till full pris! Idag var det dock gratis, grillad korv i Rörsjöparken. En samling människor i gräset bjöds på god korv med bröd och en sallad. Några hemlösa, några med någon beroendesjukdom men alla lika värda att få njuta av en grillning i sommarvädret. Men där var andra också, pensionärer med en god inkomst, arbetare som jag och gruppen som arbetar på stadsmissionen, dessa änglar som gör lite var dag som betyder så mycket för de som behöver.
 
Ja så finns det nu säkert de som tänker, jaha dessa alla utlänningar som tigger på våra gator. Nej, jag har inte sett en enda av dessa behövande heller när jag lunchat hos stadsmissionen. 
 
För femtio kronor får du god lagad husmanskost, besök dem för en lunch vetja!
 
www.skanestadsmission.se
 
Café David

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0