Tråkigt liv eller konstig människosyn?

God morgon på er!
Nu går vi en spännande men känslosam tid till mötes. 
Det jag kommer att delge er gör jag inte för att få medlidande utan för att nu är det nog. Det gamla ska en gång för alla begravas. 
Igår försökte någon tvåla till mig på den fantastiska sajten Facebook. Nu tror jag inte att min reaktion var väntad. Vederbörande har vilket många vet en trång människosyn. Men nu är det nog. Jag är för gammal att bli trampad på och acceptera. MEN det ni kommer att läsa är min egen sanning. 
För snart ett år sen lämnade jag hastigt mitt äktenskap. Men jag måste börja några år tidigare för att helheten ska kunna ses. Av den anledningen kommer min sanning i flera delar. 

Efter några år i ett destruktivt förhållande lyckades jag bryta mig loss som ni nog vet. En kort tid efter mötte jag en man på internet. Jag trodde helt ärligt att nu äntligen har den stora kärleken kommit in i mitt liv. Någon som skulle ta hand om mig, se mig och låta mig vara mig. Som i alla nya förhållanden var den första tiden rosenröd. Ganska snart var jag dock den som skötte all marktjänst. Under fyra år gick jag in i väggen två gånger, säger det er något? 

Att leva med mig, nej det är kanske inte det enklaste när man som jag har varit utsatt. Men att fortsätta utnyttja? Ett av de svåraste tillstånden att bli av med är den ekonomiska kontrollen. 
Att ha delad ekonomi funkar inte för alla. Det var något jag försökte förklara från början. Att då gå in och styra är dömt att misslyckas. 
Så här bakefter har jag insett att jag inte blev "omhändertagen". Jag fick en större familj som jag skulle ta hand om. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0