Magsäcksoperation -gastric bypass

Magsäcksoperation - Gastric bypass

Hösten 2008 konstaterade min läkare att mina njurar börjat läcka socker. Detta efter att jag haft insulinbehandlad diabetes i 14 år. Min sköldkörtel krävde också att jag åt levaxin. Mitt blodtryck gick upp och ner. Mitt allmäntillstånd var alltså inte det bästa vid 40 års ålder. Min läkare undrade om jag hade funderat på magsäcksoperation. Trots otaliga besök hos dietister och ett antal försök med olika bantningsnetoder hade jag aldrig funderat på operation. Många frågor dök upp, skulle jag våga? Skulle jag dö? Men min läkare som är en ganska bestämd läkare hade sått ett frö, och efter någon dags fundering ringde jag upp honom och meddelade att jag ville göra operationen. Läkaren gjorde bedömningen att jag behövde förtur i kön pga mitt hälstillstånd. Vid den här tiden var kön lång och min region hade köpt in ett antal operationer av en privat aktör. Jag blev en av dem. Den 25 november 2008 opererades jag. Livet förändrades radikalt efter detta. Diabetesen blev tablettbehandlad. Jag behövde inte längre äta levaxin. Jag orkade mer och blev gladare. 

Idag finns fler aktörer på marknaden, Carlanders är en av dem http://www.gastricbypass.se 

Deras hemsida är tydlig och lätt att hitta den information man behöver när man börjat fundera på en gastric bypass. På deras hemsida kan man räkna ut sitt BMI och lätt kontakta dem om just du har dessa tankar. Finns egentligen inget att tveka om, operationen förändrade mitt liv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0