Historia från byn

Som vanligt efter middagen tog jag min promenad som blivit så vanlig denna vecka. Det var inte så många ute i duggregnet, men i allafall... Jag brukar plocka maskrosblad till dotterns kanin på min promenad så även denna gång. Nu tänkte inte jag på att sambon bett mig gå in på macken och köpa mjölk på vägen hem....Så när jag kliver in på macken har jag en stor bunt blad i näven....Jag tar min mjölk och skall gå och betala....-Jaha säger mackägaren var det där något du hittade i grönsaksdisken, eller? Neej, absolut inte! Nähä jag ska inte väga det då? Nej du vet det är kaninföda svarar jag. Jaha, svarar han som givetvis känner alla i denna lilla by, jag trodde det var till Tommy (sambon)!

När jag sen kommer hem och berättar detta för sambon säger han: Ska den moroten säga!

Kanske är det lite svårt att förstå det roliga men jag lovar situationen var komisk!
ps. mackägarens hårfärg kan kallas morotsfärg.....


Kommentarer
Postat av: Kattis

Bilåkning och tv:n är mina bästa sömnmedel.

MEn ajg är inte så duktig, min make gör mycket mer än jag. Han är nu och handlar på stora affären.

Innan lagade han maten.

Ha en skön kväll!

KRam

2008-10-11 @ 19:24:00
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: anna

Jag vet vem moroten är :P HAHA!

2008-10-12 @ 10:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0