Nu ska vi se...

om jag lyckas komma ihåg alla av dagens tillfällen som jag har tänkt att det var något jag måste blogga om...troligen gör jag inte det men jag gör ändå ett försök....I morse styrde jag mot optikern...för nu kära vänner är det dags för nya glasögon...och jag måste säga att på synhälsan i Höör så fick jag den bästa synundersökningen jag någonsin fått och då ska ni veta att jag gjort några genom åren....Nåväl, efter det var det dags att lista ut vart anna och jag skulle åka och inhandla hennes nya dator...ringde elgigantens kundtjänst vilket var mycket bra så vi slapp åka över hela skåne....men datorn hon ville ha var slutsåld i hässleholm, kristianstad, lund och fanns endast på elgiganten Jägersro! Ok, nu fanns det ingen förbindelse för anna till höör...vad gör man då? Försök slå ihjäl nästan tre timmar på ingenting i lilla Höör så får ni se hur enkelt det är...haha Men som tur är finns det ett trevligt kondis med mycket goda vaniljhjärtan....Efter en del kaffe och funderingar kom hon iallafall och vi styrde mot tåget....Väl framme i malmö skulle vi hitta rätt buss.....hittade rätt hållplats...gick fram mot tidtabellen men vad händer då? Bussen hade smygit fram bakom oss utan att vi märkte något...och ja den körde iväg också utan oss....Jaha, det blev bara att vänta...men anna tyckte vi skulle leta upp en annan buss...men nej det gör jag inte! Hittar en bänk...och vad får då anna syn på? Pölsemannen!!!vilket hon inte ätit på mycket länge så dagens lunch fick bli en liten dansk korv med bröd....Ja, bussen kom och innehöll väldigt många invandrare....hm tänkte jag har vi kommit fel? fler beslöjade huvud än svenska rufsiga....haha men efter en stund fattade jag....vad hände efter halva vägen? Alla försvann och kvar på bussen satt kanske ett tiotal...Vi hade passerat Rosengård....Hoppade av vid jägersro...och nu då?Jaja letade upp två till synes trevliga äldre män som lunchade utanför det som en gång var Wessels...Ja, gå ni gatan fram så kommer ni rätt på det....Tack tack! Och ja det gjorde vi....jaså det låg vid toysRus sa jag till anna....ja det stod det sa hon..hon hade googlat...Men varför sa du inte det? Då hade jag vetat vart jag skulle....men men vi styrde mot ingången....när vi väl hittat övergångsstället...för i malmö kan man inte snedda över gatan om man är rädd om livet....anna sa är den nu slutsåld blir jag ledsen...Ledsen?? nej arg då sa hon...Arg? nej jag blir förbannad! sa jag och laddad till tänderna fast beslutad över att vi skulle ha det vi kommit för går jag in...mamma, jag måste kissa....säger tjugoåringen. Ok, toaletter innanför dörren...en var låst den andra handikapptoalett, men jag övertygade henne om att det går bra att kissa på handikapptoan...när hon kom ut berättade jag varför den andra var låst...det ver upptaget! Jaha, vi hittade rätt dator...och denna svensk tar inga risker....så jag ställer mig framför den så ingen annan ska hinna före...det kan ju vara den sista...och försöker få ögonkontakt med försäljaren. ja, vi fick vad vi skulle...ut till lagret...fick kartongen men ingen kasse! kan det vara för att vi inte ville betala 1000 kr för att de skulle göra installationen???ja, sa anna jag bär inte runt den där utan kasse...det kan ju komma någon och slå ner mig....jaha är det bättre de slår ner mig då????Till bussen igen efter en stund luktade det väldigt mycket pizza och kebab...vi passerade Rosengård igen....haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0