22 juli...

är dagens datum och dagens inlägg får väl bli en hyllning till min lilla mormor som skulle haft födelsedag idag! men kanske firar man födelsedag även när man vandrat vidare? inte vet jag....Men min mormor var en stark kvinna som i mycket ung ålder lämnade sin familj i Skåne för att bosätta sig i Värmland. Där fick hon ett långt och på många sätt tragiskt men jag hoppas ändå lyckligt liv innan hon lämnade oss samma år hon fyllt 95. När jag tycker mycket är jobbigt och framförallt när jag liv övertyga familjens yngre kvinnor om att det är starka kvinnor i denna familj tänker jag på mormor! Hon uppfostrade två barn själv efter att blivit lämnad i tidig graviditet båda gånger, kanske inte så märkvärdigt i dagens ögon men på den tiden var det en stor skam! Hon köpte sitt lilla hus som var en lugn vrå för oss barnbarn! Varje morgon skar hon ostbitar och matade fåglarna med. Hennes jordgubbar och hallonhäcken kommer jag aldrig att glömma!

Tack mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0