Idag var en ny dag.....

som alla dagar. På schemat idag stod personalmöte....inte för att jag trodde att man skulle få nåt beskedmen lite hopp hade man väl.....men fackliga förhandlingar i morgon. Uppemot 80 personer skall placeras om eller sägas upp! Då känns det inte speciellt muntert att vara en av de nyare på jobbet trots att man varit där i tre år....
Har startat en grupp på Facebook (spara inte i omsorgen), min förhoppning är ju att jag skall kunna bidra till att debatten ökar för varför skall denna stora besparing som jag är övertygad om kommer i många av landets kommuner få gå omärkt förbi?Den drabbar inte bara alla oss som står utan arbete utan också framförallt alla våra gamla! För hur ska vi hinna med allt som vi åläggs att göra?

jag kommer med största sannolikhet att få gå tillbaka till timanställning....med allt vad det innebär......

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Åh, det är lite tufft för dig nu. Håller såklart tummarna för att det kommer lösa sig.

Ja, man kan ju tycka att en ortoped ska kunna lite mer än vad han kunde.

Men men, ska ringa en annan läkare och kolla om vi tänker rätt eller så. Man får ju så många olika besked.

Ha nu en bra dag!

KRAM

2009-03-18 @ 06:21:55
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0