Ett steg i sänder....

Såg under helgen förra veckans avsnitt av Här är ditt liv. Denna gång med den fantastiska Sven Wollter. Ur detta avsnitt har jag letat fram en dikt, skriven av Kent Andersson. Denna dikt vill jag dela med mig till alla mina vänner, men kanske allra särskilt till Björne.....så här kommer den:

Steget

Jag måste ge mig själv en dag,
då min tanke strövar fritt,
en dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt.
Jag vill vakna upp i ett eget rum och resa mig upp och stå på golvet en stund och fråga mig själv åt vilket håll jag ska gå.

Ett steg i sänder! Sedan ett till!
Det blir härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själv vill!

Jag måste fråga mig själv vem jag är och varför jag gör det jag gör.
Jag kan inte leva med dörren stängd om mitt liv står där utanför.

Och man ropar på mig från alla håll så svarar jag:
Vänta en stund! Idag vill jag följa min egen röst. Idag är ingens hund!

Ett steg i sänder! Och sedan ett till! det blir härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själv vill!


Från mig till dig....till er...
Anneli



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0