Då tar vi tag igen!

Det är tre dagar sen jag producerade ett inlägg och det beror inte på att det inte funnits något att skriva om för det gör det alltid. Helgen har gått i vilospåret tillsammans med mannen! Och igår satte jag mig på tåget för att ta mig hem till mitt andra eller om ni så vill mitt första hem för några dagar med dottern. Vi får se hur länge för idag har de inlett renoveringen av mitt badrum och dottern insåg snabbt att sovmorgon nu så här på höstlovet var uteslutet när de satte igång med sina maskiner! Så nu har dottern inlett projektet kanske kan jag kinesa hos någon kompis, för nu mamma börjar de sova lika länge som jag på morgonen! Men vi ser fram emot ett nytt badrum! Så vi slipper duscha i vasken! Ja, så illa är det väl inte men trångt är det just nu.

På tåget igår var det mycket folk, höstlovsfirande barn på väg till farmor/mormor med glitter i ögonen! Härligt att se! Det där med resor var inte så vanligt när jag var barn annat än på sommarlovet då familjen packade bilen för det årliga besöket i Skåne. Med förväntan såg vi fram emot besöket hos mors kusin som alltid försåg oss med läckerheter, besöket på Wessels och den obligatoriska danmarksresan! Så när vi efter flera timmar såg hallandsåsen kan jag lova er att även vi hade glitter i ögonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0