En dag då jag inte vill göra något- och det har jag inte gjort heller!

I morse när jag vaknade i Lund skrev Elin på sms att det var snö ute minst en halv decimeter. Usch och fy och almenackan säger bara 21 oktober! Ja, i Skåne är det bara...snön brukar inte komma så här tidigt. Jag var till sjukhuset idag och på väg tillbaka var det fullt på bussen så jag fick stå, det gjorde nu inget eftersom det inte är så långt mellan sjukhuset och stationen. Efter mig på samma hållplats steg det på fler bla två äldre människor. Då reste sig en mamma och hennes två barn. Men en yngre kvinna tog snabbt en av platserna och jag tänkte men hon kan ju låta de gamla sitta. Mamma som hade rest sig blev arg och sa till den yngre att jag bad mina barn resa sig så de äldre kunde sitta varpå den yngre reste sig och surt krängde att det kunde ju inte hon veta. Sen tittar mamman på mig och säger: Sätt dig du. Hm...ser jag så gammal ut? Nåja jag blev ståendes och mindes mig tillbaka till när jag var en liten flicka, hur gammal minns jag inte men kanske fem eller så och jag tillsammans med mamma skulle åka buss. På bussen steg det på en gammal dam, jag reste mig så hon skulle få sitta och för mitt "besvär" fick jag en femkrona av damen! Och jag är såpass gammal ändå att det faktiskt var ganska mycket pengar på den tiden! Ett minne jag aldrig glömmer!

Och i tidningen kan man läsa att EU debatterar ett lagförslag så att kvinnor måste vara hemma ett anal veckor efter förlossning, för mig en gansk konstig debatt efter att man nyligen beslutat att vårdpersonal kan neka abort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0