Lördag eftermiddag

Jag fick en väldigt fin kommentar på förra inlägget av min kära arbetskamrat, det gladde mig mycket. Har jobbat förmiddag idag och ja ingen nyhet kommer nu, jag är trött. Så vi får se vad det blir resten av dagen. Var ner till byns affär för att handla några småsaker, framför mig i kassakön stod en bekant som köpte hamburgarebröd, så jag sa jaså, du ska äta hamburgare? ja, svarade han och du ska baka ser jag? Nej, svarade jag Elin ska, fast det vet hon inte än....hehe Det är det som kallas delegering, va? Vi får väl se vad hon säger när hon kommer hem.

Häromdagen när jag åkte bussen, råkade jag höra ett samtal mellan busschauffören och en dam som satt längst fram. Ja, jag har en rysligt bra hörsel vilket alla inte uppskattar kanske men iallafall. Samtalet handlade om barn och hur gammal man var, alltså de menade båda två att man inte ska vara för gammal när man skaffar barn. Den där funderingen har satt sig i knoppen på mig. Min mamma var 35 när hon fick mig, det var gammalt på den tiden. Mina barns far var 40 fyllda när äldsta dottern föddes. En av mina bästa vänner blev mior vid 42 års ålder. Ja, kanske har det sina sidor det har väl allt men förstår ni vilken lycka det har varit för alla dessa att få barn sent, när man kanske trodde att man aldrig skulle få uppleva den lyckan? Vi har i familjen nyligen fått ett tillskott av en liten liten gosse vars föräldrar också är till åren komna men oj så mycket kärlek som den gossen kommer att få, får inte alla barn med unga föräldrar, det kan jag lova er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0