Malmö blöder......

I slutet av 80-talet flyttade jag med min familj till Malmö. På den tiden fanns det jobb i stan, vilket det inte gjorde i mitt hemlän, Värmland. Arbetsförmedlingen hjälte min man med arbete och bostad. I en trea på Holma hittade vi vårt nya liv. Två av mina barn är födda i Malmö. Och även om jag kanske inte är en stadsmänniska så är Malmö den storstad jag alltid kan tänka mig bo i.

Just nu blöder Malmö. Allt pekar på att det i stan härjar en ny "laserman". Skott har dödat och skadat främst invandrare, men vad är det som säger att svenskar går fria? En galning, ja jag förmodar att denna människa som utför dessa illdåd inte är frisk har orsakat staden ett stort blödande sår! Polisen letar efter en serieskjutare, men kanske är det fler än en som utför skjutningarna. För kan en galning kan fler....

Jag läste i en tidning idag att föräldrar i Malmö måste ta ansvar för sina barn, tror man det är orsaken till varför någon nu härjar? Ja, alla föräldrar gör kanske inte det men de allra flesta av oss gör så gott vi kan iallafall! och ingen av oss friska människor uppfostrar en mördare! vad som går fel? Ja, det är inte jag rätt människa att svara på men alla har vi en skyldighet att visa vilken värld vi vill leva i!

Min man är taxichaufför och vit svensk men oron finns ständigt i mig när han är ute på vägarna. Min syster far mycket över hela världen och vad som helst kan hända i vilket gathörn som helst!

Nej, låt oss tillsammans, infödda och invandrare visa att vi tolererar inte det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0