Semester!

Den här sommaren har varit annorlunda på många sätt. Efter midsommar och Thereses bröllop så blev jag sjuk. Men så här i efterhand kanske man kan förstå att jag gått med ett lågt hb länge. Men iallafall så startade en järnbehandling via dropp ganska fort. Efter att man drog den andra kanylen fick jag infektion i blodådern och låg till sängs i tre dagar. Efter det har jag sakta men säkert repat mig och har nu kommit in i semestern! Vid ett av mina många besök på vårdcentralen denna sommaren hittade man ett blåsljud på hjärtat, ett besked jag nu levt med ett tag och inser att nej, inte detta heller ska få mig  att tappa gnistan! Om någon vecka ska jag på ultraljud och nej det finns inga dåliga besked kanske besked jag får leva med men inte ska min glädje försvinna för det. Livet är bra härligt och till för att levas varje dag precis på det sätt du själv väljer, eller hur? Och jag ska baske mig inte välja något annat än glädjen! För ingen av oss vet vad som väntar runt hörnet, det har min kära klasskamrat från mellanstadiet nyss bittert fått erfara. Och den dagen vilket är om många många år då jag mötrer det som kommer efter så ska jag veta att jag gjort det bästa av mitt liv. Det får vara slut med grubblandet nu, för jag gör det jag är bäst på, att vara mamma och medmänniska och en god vän. Och det mina vänner gör jag förbaske mig bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0