Tisdag och en vecka kvar tills jobbet kallar

Ja, så är det men jag längtar faktiskt! Saknar mina gamla! och alla arbetskamrater. Dagen idag har annars varit som igår, mycket hushållsarbete och lite flytthjälp. Hittade minsann energi till att baka så när Anna kom hem väntade en av hennes favoriter. Mats han jobbar ju kväll/natt nu så han får smaka till frukosten...men han har ibland lite lustiga frukostvanor så det kommer han inte ha något emot minsann! I almenackan står det den 23 idag och det är ju vår månadsdag...så idag har det gått ett år och fyra månader sen jag först mötte denna man på stationen i Lund...Jag har fortfarande lite svårt att förstå att jag kunde ha sån tur....:)

Idag har vi också provat med den första maträtten från vår matkasse, Mat och Ro! Dagens var färsgryta och den var mycket god. Vissa av oss måste kanske prova en del grönsaker...men det är bara bra! Och alla får minsann pilla bort om det så önskas. Jag tvingar ingen att äta om man bara har provat...jag minns själv så väl när jag blev tvingad att äta blodkorv eller fiskbullar...Rätter jag fortfarande inte äter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0