Nyårskrönika!

Nyårsafton ännu en gång men en högst ovanlig sådan! Jag är ensammen hemma...Endast hunden och katten som sällskap, är det ett tecken på att man börjar bli gammal? Ja, inte vet jag! Året som nu går in i sina sista skälvande timmar har varit bättre än på länge, innehållit mer glädjeämnen än sorger så är det! Familjen har haft mycket att fira, Mats 40 årsdag, Anna som kom hem från Egypten, Therese som gifte sig till midsommaren. Vi har varit på två helt underbara barndop och vi har fått hälsa min systerson välkommen hem igen efter många år utomlands. Ja, som sagt en hel del att fira och jag har säkert glömt mycket. jag har ställt till med många kalas under året, vilket givetvis har varit underbart roligt! kanske en av anledningar som gör att det känns så konstigt att sitta ensam idag, men tvn håller mig sällskap...Jösses jag glömde ju grevinnan! Ja, då ska jag inte klaga, nästan lika illa att glömma grevinnan som om man skulle glömma kalle på julafton! Några av mina mål har jag inte uppnått under året men jag ger mig inte så lätt, bara förlänger dem lite :) 2012 knackar på dörren med en hel del spännande och jobbigt i resväskan, men om ett år sitter jag här igen och summerar hur bra det gått!
Det snart gamla året har gett familjen fler familjemedlemmar och Albin, du skrev på facebook tidigare idag och undrade varför alla skrev sina nyårslöften...ja kanske ingen värst uppmuntrande läsning! Men du fick mig att tänka iallafall och det är inte illa! jag hoppas att du vet hur mycket du tillför den här familjen Albin! och jag kommer alltid att se dig som en medlem av oss, det är dock mitt löfte till dig!

Det finns många andra i vår närhet som skulle nämnas, jag tror jag hört av mig till er alla idag på ett eller annat sätt, jag hoppas inte jag glömt någon för ni är alla lika viktiga i mitt livspussel! En av dem är han som just nu hänger på mitt kylskåp, lille Jim! Denne underbara lilla pojke som visar mig livsglädje och kämpaglöd, som helt omedvetet hjälper mig att inte kasta in handduken!

Nyårsafton är speciell för oss alla tror jag, för mig och min syster kommer den alltid att vara en aning mer speciell då vår far lämnade oss just på denna dag för tolv år sen. Kanske vet inte så många av er hur fars sista tid var men jag saknar honom iallafall. Vår mor har varit borta i snart 24 år, men Gud vet hur myckat jag saknar henne varje dag, varför nu dessa ledsamma ord? Jo, jag vill till er alla ge ett gott råd, ta vara på varandra och umgås och njut av alla ögonblick!

Året 2012 knackar som sagt på och låt oss välkomna det och göra det bästa av det!

Från mig till er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0