Många rubriker denna dag....

Ja så var det fredag igen...Idag hade jag en kallelse till kvinnoklinikens mottagning i Kristianstad. Ett sjukhus som jag har ganska bra förtroende för, det var ju där jag gjorde min magoperation :) Men idag hade de fått remiss från min underbara husläkare. Så jag letade mig fram genom bokstavligen tomma korridorer...kusligt! I kringelikrokar kändes det som jag var på väg mot ja jag vet inte vad, väl framme fick jag vänta ett tag eftersom jag i vanlig ordning var tidig...En sköterska kallade in mig och gav mig frågan om jag behövde kissa...Nu ska ni veta att förutom mina fyra födslar så har jag inte varit hos denna typ av läkare, men jag fatta ju vad hon menade så jag sa ja det är nog bäst. Ok, här har du toan sen kan du gå korridoren fram och sen sista rummet på höger sida....när jag väl var klar så visade det sig att korridoren fortsatte där jag trott den tog slut....så där blev jag stående som ett fån och nu fanns det inte en levande själ så långt mitt enda öga kunde se! Fattar ni vad kusligt. Till slut dök hon upp o sa att sätt dig där runt hörnet så kallar doktorn....Efter en stund kom en liten kort äldre herre som ropade upp mitt namn och personnummer....på DANSKA!!! fattar ni?? inte nog med att jag aldrig varit i denna utsatta situation i hela mitt liv så skulle jag vara tvungen att anstränga mig för att förstå vad han sa....I mitt huvud fanns bara gynekologen i Askim....hahahaha När den trevlige doktorn sen insåg att jag trots min höga ålder inte förstod hur jag mådde där nere ja då ville jag försvinna...hehe men det slutade bra och jag kommer att få bra hjälp!

Sen har jag funderat på varför vissa måste gå i rulltrappor??? Ja, uppför medför benmuskler, men nerför???? Va, förklara det för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0