Oh, jösses vilken dag!

Klockan var bara någon minut över halv sju i morse när jag steg över tröskeln till jobbet. Nattpersonalen är inne på ett av våra rum på min avdelning och jag tänkte att jaha detta kan bli en intressant dag! Oj vad rätt jag skulle få....Inne i vårt personalrum låg en anames som jag inte visste något om, ett namn jag inte kände igen och tänkte, ja det hör väl hemma på en annan avdelning. Så iväg och fick rapport av nattkollegorna, tanken var nu att ja ok det kan nog bli en bra dag...hehe Nere tillbaka på min avdelning mötte jag min kollega för dagen och hon sa, har du sett den där lappen? Ja, vad är det frågade jag...Jo vi ska flytta ut en tant så kommer det en ny efter lunch! Ok, det kan funka med lite tur och mycket planering. För er som inte vet så jobbar vi oftast bara 2 personal dagtid, ibland tre. Denna dag var dock en två-dag. Dessutom är avdelningarna tungt belastade dvs våra boende behöver mycket hjälp med allt. Nåväl spotta i näven och upp med ångan så lite efter åtta var alla uppe och frukposten var på gång, vilket är mycket bra jobbat av mig och min kollega om jag får säga det själv. Så vår plan var att efter frukost flytta ut tant nummer ett och börja städa....Efter vår frukostrast hade annan personal tagit upp henne ur sängen och var på väg mot hennes nya rum på en annan avdelning. Jaha??? Bråttom?? Jo, de ringde från sjukhuset. Den nya tanten kommer om en timme! Tre timmar tidigare än vad som först var sagt...PUH!!!! Men vad göra?? Spotta i näven igen och sätta fart....Ut med saker, bädda om, damma, skura toalett, osv. Ändra jounaler, byta namn, ge vår gamla tants nya avdelning info, ner ge henne medicin då ingen där hade delegering på den. Ta emot den nya tanten, vara trevlig och mjuk fast stressen flåsade en i nacken...måste kissa....Alla våra andra boenden måste kissa, jag får hålla mig...Till lunch satt vi ner och åt och till eftermiddagskaffet satt vi och tog en kopp....Sen hem, hjälpte tösen förbereda maten, in till stan och gick på föräldramöte....hem igen. Jösses, gissa om jag ska sova sju kvart i timmen!

Förresten, på bussen i stan på väg mot stationen stannade bussen vid en tom hållplats, chauffören gick av bussen och gick in i skogen.....och KISSADE!!!! hahaha Önskade jag kunnat gjort detsamma! Och hemma har jag en tik som vill göra något med en hane!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0