Keep looking for mister God!

Har just nu tittat på senaste avsnittet av Stjärnorna på slottet. Lousie Hoffstens dag. Jag missade det när det gick på tv men fick rådet av syster att titta på det och det hade jag ju tänkt iallafall. Kanske inte för att hon är en känd artist och en bra sådant utan för att hon har samma sjukdom som mamma hade, MS. Min syster sa några ord när vi pratade om avsnittet som fastnade lite extra, ja numer finns det ju bromsmediciner och sånt... Ja, tänk om det hade gjort det 1978 då mamma fick sjukdomen efter att hon blivit anklagad för att vara inbillningssjuk av en läkare på Karlstad lasarett...Då hade kanske fler av hennes barnbarn kunnat ha en minnesbild av henne. Nåja, Lousie Hoffsten är en stark kvinna som inte tar sin sjukdom som det värsta i livet, hon mår bra och det är henne väl unnat. För det finns ju inga begränsningar! När hon sen avslutar sin dag med en nyskriven låt med titeln Keep looking for God, ja då är det fulländat!

På onsdag i nästa vecka börjar jag mitt ideella arbete, att prova som en Frida! Hos kvinnojouren i Hässleholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0