Kapitlets slut!

Dramatisk rubrik! Jo, det håller jag med om. Men på flera sätt så är mitt kapitel idag slut. Veckan som gått har varit innehållsrik på händelser, möten och funderingar, inte utan att jag är trött i huvudet! Men jag har inte bara jobbat och verkat utan jag har lärt mig en del också! Att verkligen säga det man tycker! Utan att tveka men på ett ödmjukt sätt förmedla just mina känslor. Jag gjorde just det i veckan, det kändes bra men samtidigt kom den fega fram ur mig sekunden efter när funderingen om jag hade sårat människan poppade upp, men ganska snabbt fick andra mig att inse att jag gjort rätt. Att sen den andra människan valde att göra som den gjorde, ja det kan man också fundera på men det har inte med mig att göra egentligen så det låter jag bli.
 
Mentalt har jag försökt förberede mig inför kommande vecka och mitt nya arbete! Jag ser fram emot detta så mycket! För mycket? Ja, det har också varit en av veckans funderingar. Men nej, nya lokaler, nya kamrater där en del faktiskt redan inser våra fördelar med att starta från grunden bara är en fördel, jag tror inte det kan gå annat än bra!
 
Så jag har idag gått på tjänstledigt, även om jag innerst inne inte tror att jag kommer tillbaka inom det närmaste så fegar jag en aning. Att förberede mig för att lämna skutan som i sex år varit mitt andra hem var inte heller helt enkelt! Många känslor har passerat revy innanför de väggarna. Många kollegor har fastnat i hjärtat och dem tar jag med mig i mitt hjärta. Och mina gamla! Min tant som idag med sorgsna ögon konstaterade att jag skulle lämna henne....ja jag lovade så klart att hälsa på henne och märker ni att det dröjer så sparka mig i ändan!
 
Vi har dessutom i veckan mist en kollega....jag vet inte hur länge det kommer att ta för mig att komma över att jag inte hälsade på som jag tänkte när jag tänkte det.....Ett så tragiskt öde som många gråtit över i veckan och som jag hoppas vi bär med oss och som hjälper oss se kamratandan igen!
 
Denna vackra bild får symbolisera min kollega, änglar stod henne varmt om hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0