Våren närmar sig....?

Åter en dag i Kung Bores tecken, ja jag har inte varit ute men känner i huset att det blåser kallt. De som vet säger att våren kommer denna veckan som kommer, kan ju inte annat än att hoppas att det stämmer! Vintern i år har varit väldigt lång, det tar liksom musten ur en när det är så kallt.
 
Ibland när man tycker att problemen hopar sig, så låser sig hjärnan och man kan omöjligt hitta lösningar. Då är det bara att sätta sig ner och låta hjärnan vila och följa med strömmen, och kanske hoppas att någon annan ser lösninngarna!  Respekten mot andra människor gör att man aldrig får nedvärdera vad de tycker är problem. Jag vill inte slå mig för bröstet genom att säga att jag är bra på lösningar, men mitt liv har bjudit på en hel del motgångar och jag har nog lärt mig att bita tillbaka och finna lösning. Tyvärr kommer de inte av sig själv, det hade vi väl alla önskat nån gång. Det är tröttsamt och slitigt att ständigt behöva leta lösningar, men kanske mår jag bättre med det mot de som inga har, vad vet jag?
 
En gång blev jag misshandlad,inte bara fysiskt utan också psykiskt, ekonomiskt,sexuellt och materiellt. Tyvärr får min omgivining lida för det resten av min tid, jag ber om ursäkt för det. Men för att lindra det måste jag se möjligheter istället för problem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0